Saturday, July 10, 2010

MINGGU YANG PENUH DENGAN DUGAAN!

minggu nie memang minggu yang serabut sekali dalam hidup aku..
bayangkan lah dari minggu lepas hingga minggu nie ada saudara aku meninggal,walaupun hanya saudara jauh,tapi tetap kena tempiasnya..
then,ada masalah ngan rumah sewa..
pasal pew??xyah la aku hebohkan kat sini..
tapi naseb baek ada owang nak tolong aku,tolong tengok2 kan rumah tu..
thanks ya...

walaupapepun,aku rasa sedikit lega di samping ibu ayah dan kucing2 ku...
sangat tenang di rumah sebab walau apa pun jadi,aku taw ibu ayah akan sentiasa di sisi...
dan kucing2 ku,aku harap kesemuanya akan sentiasa sihat..kalau boleh,janganlah ada yang mati lagi dalam tahun nie..

khamis lepas merupakan kali pertama aku drive keta dari puncak alam ke rumah..
nasib baek ada eazy,jadi dia banyak guide aku..
almaklumlah,aku bukannya cekap sangat drive..baru dapat lesen bulan 12 tahun lepas la katakan...
papepun,aku takkan putus asa! aku da nekad,aku akan kerap memandu supaya leh improve skill driving aku..
selama nie aku takut nak drive sebab takut accident,tapi skunk aku da sedar,ajal maut di tangan Allah..jadi walau apa pun,aku kena redha dengan qada dan qadar-Nya..
lagipun,ibu dan ayah da sakit..mungkin sekarang,mereka masih sihat tapi mana lah tahu esok lusa,mereka akan jatuh sakit lagi??jadi kalau aku da cekap driving aku tak perlu susahkan mereka untuk pergi ke mana-mana dan aku juga boleh hantar mereka ke klinik jika ada apa2 kesusahan..lagipun,aku ada tanggungjawab yang besar terhadap famili sebelah ibu..yelah,memandangkan aku adalah cucu pertama..jadi,selain jaga nenek dan atuk,aku juga perlu tunjukkan contoh yang baik buat adik2 sepupu aku memandangkan mereka semua masih kecil..perbezaan usia kami sangat jauh..dan aku sebenarnya lebih rapat dengan sebelah ibu terutama dengan achik dan mak su sebab mereka lah yang jaga aku dari kecil...lagipun,jarak usia kami tak berapa jauh..mungkin sebab tu jugak lah aku rapat dengan anak2 mereka..kalau orang lain tengok,budak2 tu macam anak buah aku,padahal budak2 tu sepupu aku..huhu......
anak2 Achik -Amirnullah(3 tahun) dan Amira Nurain(1 tahun)..anak maksu-Naqiudin(8 bulan)...
then,sekarang nie aku jugak concern pasal anak pak uda dan mak uda..since mak uda yg b'asal dari Acheh b'kahwin dengan pak uda aku pada usia 15 tahun,iaitu pada tahun lepas...dan mereka telah pun dikurniakan seorang puteri b'nama Nadhirah Qistina(2 bulan)...jadi,rumah nenek aku memang tengah meriah dengan budak2 kecil..tapi,aku suka..suka suasana begitu..hilang segala stress aku sebaik menatap salah seorang daripada budak2 tu,tambah2 lagi apabila bermain dengan mereka.........(*_+)

No comments: