Friday, October 22, 2010

~Khas untuk insan yg pernah hadir dalam hidup,8 tahun lalu..~

Saat aku melintasi tempat itu,tiba2 kenangan lalu itu datang lagi..
Biarpun telah bertahun-tahun dan kerap kali aku melalui tempat itu, tapi tiba2 kenangan itu datang lagi dan menyentap hati ini sekali lagi..
kenangan itu datang membawa segala memori yang indah yang tak mungkin dan takkan berulang lagi..
Memori yang kini hanya tersemat dalam lipatan sejarah..
Dan kini, ianya menjadi memori indah namun telah terluka..
Parutnya masih ada biarpun lukanya telah kering...
Mungkin, aku saja yang masih lagi mengingatinya..
Aku tahu, kau mungkin telah melupakannya..
Dan aku pasti, diriku sudah lama kau buang dari hidupmu!

Kalau aku tahu, bicara hatiku pada hari tuh bakal meranapkan persahabatan yang terjalin antara kita, pasti aku akan berdiam diri...
Akan aku kunci mulut ku dari berkata-kata..
Akan aku ikat jari jemari ku dari meluahkannya dalam tulisan..
Akan aku biarkannya ianya bersarang dalam hati..
Sungguh!!!

Tapi, aku tak berdaya menolak takdir..
Andai itu takdirNya, aku pasrah biarpun pedih..

Bukan kita tak pernah bersua...
Bukan kita tak pernah bertemu..
Tapi kukira semua itu tak bererti..
Enteng saja aku pada pandanganmu..
Seolah-olah kita tak pernah mengenali..
Seolah-olah aku tak pernah langsung wujud dalam hidupmu..
Mungkin saja, sebaris nama ini telah pun kau lupakan terus dari hidupmu!

Akukah yang bersalah dalam hal nie?
Mengapa kau terus menghukum aku tanpa penjelasan?
Mengapa kau terus membenci diriku sehingga kini?
Apa salah yang telah aku lakukan terhadap dirimu sehingga kan kemaafan yang ku pinta tidak kau terima?

TOLONGLAH..
aku perlukan penjelasan darimu..
aku perlukan kemaafan mu..
andai hari esok, aku telah dipanggil Illahi, aku harap kau sudi memaafkanku..
sungguh, aku tak ingat walau sekelumit pun kesalahan kau terhadap aku..
sebab aku tak suka ingat kesalahan orang, aku hanya suka ingat kebaikan orang terhadap aku..
dan kebaikan kau terhadap aku, akan aku kenang sampai bila-bila..
pinta ku, andai kau terbaca blog nie, walaupun aku rasa ianya AMAT MUSTAHIL, kau akan faham perasaan aku selama ini..

Aku tak minta kau terima aku kembali sebagai kawan kau..
Apatah lagi sebagai sahabat kau..
Aku cuma minta penjelasan dan juga kemaafan....
Namun, andai ini pun kau tak boleh tunaikan, aku tak boleh buat apa...
Cuma aku nak kau tahu, SIKIT PUN AKU TAK PERNAH MENYESAL MENGENALI KAU DAN PERNAH SAYANG KAN KAU..

No comments: