Wednesday, October 6, 2010

~mahu berubah~

Assalammualaikum semua...
hurm..
lately,aku dah pasang beberapa azam baru..
aku berazam untuk berubah...
berubah menjadi lebih baik,menjadi lebih matang dalam meniti hidup ini seiring dengan usia..
apakah yang ingin aku ubah?
banyak lah..tapi ada beberapa perkara yang ingin aku ubah yang aku leh share dengan korang..
antaranya:

1.pakai tudung kat halaman rumah (sedang dalam proses untuk praktikkan di umah sewa mahupn di umah famili)

2.solat on time

3.mengaji Al-Quran setiap hari

4.sentiasa basahkan lidah dan hati dengan zikir,mengganti perkataan2 yang xelok sewaktu marah

5.habiskan puasa ganti dan uat puasa sunat

6.kalau ada duit lebih,nak beli tudung syria yang labuh..

7.kurangkan ber 'make up'

8.menjadi anak yang taat,kakak yang dihormati dan boleh diharap

9. ingin berdikari (nak g mne2,drive sendiri n sorang2,masak sendiri, etc)

10.menjadi sahabat yang benar2 leh dianggap sebagai sahabat..


-doakan lah semoga aku dapat melakukan perubahan2 nie dan beberapa perubahan lagi,sebelum Allah menjemputku kembali kepadaNya..

AMIN...


sekian,wasalam...............

No comments: