Thursday, April 21, 2011

tak perlulah.

Assalammualaikum dan selamat pagi kepada blogger dan pembaca sekalian yang sudi meluangkan masa membaca blog saya yang biasa2 je ni.
Semalam saya ada menelefon kawan saya, dan dia tanya saya dapat hadiah apa untuk birthday kali ni.
Jadi,saya terus terang sajalah.
Kemudian dia tanya saya,hadiah apa yang dia patut beri pada saya?
Saya jawab,tak perlulah.
Bagi saya,hadiah tak penting.
Mengingati dan mendoakan saya saja,sudah cukup untuk saya.
Sekurang-kurangnya,saya tahu anda mengingati ulang tahun kelahiran saya.
Hadiah yang paling berharga bagi saya adalah persahabatan antara saya dan anda semua yang tak terputus walau kadang kala 'ribut' melanda.

Oh ye.
Kepada insan2 yang saya ada tuntut hadiah,saya gurau saja okay.
Saya tak ambil serius pun,jadi tak perlulah susah payah beli hadiah untuk saya.
Lagipun,menginjak ke 21 tahun kan bermaksud kita dah meniti usia dewasa.
Jadi, hadiah bukanlah suatu keutamaan.

Saya bersyukur sangat2 sebab ayah,ibu dan adik saya serta ahli keluarga saya yang lain sihat.
Alhamdulilah.
Bagi saya, inilah hadiah hari lahir yang Allah kurniakan buat saya.
Semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmatNya buat kami sekeluarga.
AMIN...


Di kesempatan ini, saya rasa belum terlambat untuk saya mengucapkan 'best of luck!' kepada rakan2 yang bakal menduduki peperiksaan akhir semester ini.
Semoga kita dapat menempuh peperiksaan ini dengan tenang dan semoga kita beroleh keputusan yang kita harapkan.
AMIN....

No comments: