Tuesday, September 28, 2010

Konvoi Raya :16 Sept 2010!

sebenarnya, dah lama aku nak tulis pasal reunion raya nie tapi tak berkesempatan lak..since pictures pun si nami nie tak upload lagi..so pictures2 nie aku amik dari fb ella..
reunion raya nie,master mind nye adalah aku..hurm sejak reunion skkp mse buka puasa ari tuh lagi otak aku dah set nak uat konvoi raya..sebab aku rasa dorang2 lah yang rapat ngan aku..since aku tak punya ramai kawan laki..yelah,tyme skolah menengah, aku belajr kat skolah pompuan jer..kecuali tyme form 5...

so balik kepada kisah konvoi nie..sepatutnye konvoi nie stat kol 11 pagi,berkumpul kat rumah ak..tapi malangnye sampai kol 12 lebih,hanya ad bpe kerat manusia jew yang ada kat umah aku..hampeh tol! ponat mak aku masak makaroni..nasib bek bukan aku yang masak,law tak memang ar.............
akhirnya aku uat keputusan untuk terus menuju ke rumah cik daya lias..sampai di sana,bihun goreng dah sedia menanti..pe lagi,tyme for makan!haha..
haa tyme nie lah member2 kesayangan aku yang tadinya tak muncul,tetbe jew terpacul kat situ..
haish..nasib baiklah aku sayang korang,law tak........

kemudian,perjalanan diteruskan lagi...kali nie kami menuju ke rumah cik dayah satar..rupa2 nye senang jer nak carik umah die,tapi disebabkan kurang info yang cik dayah satar kite nie beri,kiteorg dah jauh terlajak dan dah masuk ke empat-empat simpang kat simpang empat..kirenye,dah empat kali asyik reverse reverse reserve sampai letih tangan aku putar stereng! nasib bek lah kete aku power stereng!fuh.nasib beklah cik dayah nie dah masakkan sphagetti..akhirnya kepenatan kami yang tersesat nie berbaloi gak!hehehe...

then perjalanan diteruskan...kali nie ke rumah husna,bekas jiran belakang rumah aku..betul2 tembung pintu belakang umah aku..hoho..haaa..kat umah husna,kiteowg dijamu ngan menu yang agak berat,iaitu nasi lemak! tapi disebabkan perut aku dah full,aku hanya makan sikit jer..tapi memang sedap!ikhlas nie,tak tipu!

pas rumah husna,kiteowg g rumah ella since ella dah bising suh gak singgah umah die..so kiteowg pn singgah lah..owh ye,utk g ke sne,gg drive kete aku n alan lak jd co-pilot die..aku n anati?jadi mem dok kt blkg..haha..tapi sori lah ye,tetbe lak aircond aku uat hal..so,berpeluh-peluh ar sume orang kat dalam kete tuh! saje je kete nie nak sabotaj ak!hoho..

and lastly,kiteowg g beraya kat rumah cikgu rohana..atas permintaan bakal menantu yang tak jadi dan takkan pernah jadik! siapa?adalah...so kat sane,kiteowg jumpa lah ngan anak cikgu rohana,merangkap classmte kteowg time kt skkp dlu,iaitu alin..kebetulan ari tuh ckgu rohana n husband die uat open house..name pun open house kn?so mmg bnyk ar menunya...tapi ape yg perut aku mampu isi pd waktu dan ketika itu ialah sate dan kuah kacang..hahaha..owh ye,sebelum makan2,kteowg smpt tumpang solat maghrib kt umah cikgu..

dalam kol 8 lebih,kteowg p0wn gerak balik..kali nie, gg still jd driver..ak lak co-pilotnye sbb alan kne jd co-pilot ella(ella kne hantar die balik!)..mem2 kat blkg ialah anis,husna n tiah..anati xde coz die ikut dayah satar g beraya umah kawan dowg...

tapi apa pun,aku memang bersyukur sangat2 sebab ape yang di plan berjalan lancar..baek reunion mahupun konvoi raya...Alhamdulilah...semoga tahun depan lebih ramai lagi yang akan join dan lebih banyak lagi rumah yang dapat diserbu!hoho...

ok lah.so enjoy lah picture2 yg tak seberapa nie..harapnye,raya tahun depan lebih happening!







-love all of you always,mimie-

No comments: