Friday, December 24, 2010

cik mie kuar ngan cik eazy!

hari nie cik miw kuar ngan cik eazy untuk pergi beli barang sket..
plan asal, teman die g amik brg kat pos laju menggunakkan kete die tapi plan telah bertukar memandangkan keta die telah diguna oleh mak die..so, cik mie yang baik hati tapi ada udang di sebalik mee nie pun pergilah amik cik eazy dan bawak lah die ke pejabat pos tuh..rupa2 nya salah pejabat pos daaa....hahaha..rupa2nya kena g pejabat pos kat port klang...sumpah aku tak perasan kewujudan pejabat pos kat port klang, berdekatan stesen komuter tuh walau dah bertahun-tahun lalu kat situ! hahahaha....ok.selepas itu, dua gadis ini pergilah ke tesco..namun pulang dengan hampa kerana barang yang hendak di beli oleh si gadis berbaju coklat lusuh nie tak de kat tesco..(aku lah tuh)hahaha...padahal mggu nie jew dah masuk tiga kali pergi tesco carik barang yang sama! sabarrrrrrrrrrrr ajelah aku. kemudian, si gadis berbaju hitam di luar dan t-shirt merah di dalam (si eazy lah) cadang carik kat giant..yang tak jauh gak dari lokasi kejadian..

so pegi lah giant..dan akhirnya si gadis berbaju coklat lusuh bertudung putih tuh pun dapat lah beli barang2 yang die kehendaki walaupun jenama lain! tak kisah lah..janji barang nye sama,ye tak? on the way dah nak sampai umah cik eazy, kira nak masuk taman perumahan die, hujan turun dengan saaangat lebatnya..so cik mie nie pn pasang lah lampu dan wiper...sebelum balik, cik eazy sempat bagi cik mie coklat...thanks! sedap oooo....(+_*) 

ok sambung balik. cik mie nie pn sambung lah perjalanan ke rumah die..peristiwa yang agak lah lucu ialah, tak jauh dari simpang perumahan cik eazy, hujan dah berhenti..yang cik mie nie plak tak prasan yang die bukak wiper dan lampu..so dengan slumber nye die redah jer bawak kete sampai lah dah kat  jalan yang bawu siap die prasan akan hal tuh..dan dengan muka yang  dah agak malu tapi berlagak biasa, die pun matikanlah lampu dan wiper..so moral of the story, pas nie law ujan tak yah pasang lampu dan wiper! hahahhaha....takdelah, moral of the story, pikir sendiri lah..tak kan tuh pun nak bagitaw..hahaha.. k lah . renung2 kan dan selamat beramal.... =)

1 comment:

EazyHusna said...

ur welcome..pas makan mesti gajah.sedapkan kacang tu...hehehe...