Wednesday, December 29, 2010

cuti2 @ johor!

Assalammualaikum semua.
seperti yang dijanjikan, post kali ini akan berkisah mengenai percutian aku dan keluarga aku di Johor dari 25 Disember hingga 27 Disember 2011..

25 Disember 2011

4 ptg : bertolak ke kuala pilah


5ptg : sampai kuala pilah dan tengok rumah sewa adik.

6ptg: bertolak ke muar

8 @ 9 mlm : sampai muar, sebuah daerah yang besar kawasannya dan jauh perjalanan untuk ke bandar muar dari tol pagoh..setelah pusing2, akhirnya dapat check in di hotel D'99 yang terletak di tengah-tengah bandar muar..terima kasih diucapkan kepada pemandu pelancong yang belum ditauliahkan sebagai pemandu pelancong yang profesional iaitu encik nor aliff bin mohd nizam...hahahahaha..setelah check in, pergi melahap eh bukan pergi  makan di restoran sri bayu tomyam..order dua ekor ikan pari bakar, tiga ekor burung puyuh, tomyam putih dan sayur kailan..sume sekali termasuk minuman berjumlah rm45 sahaja.restoran nie murah,sedap dan decoration menarik kerana ada pondok..huhu..then, perut dah kenyang, so terus gerak ke hotel dan bersihkan diri, tgk tv dan Zzzzzzzzzzzz........oh ye sebelum tido, sempat kol  eazy utk wish happy birthday..(+_*)


bergambar di rumah sewa adik..huhu

suasana di restoran sri bayu tomyam yang dah lengang..
dua ekor ikan pari yang baru sampai..nyum2!

haa inilah kesudahan terhadap semua lauk setelah dimakan oleh kami..hahaha

sempat bergambar dengan ibu...huhuhu

26 Disember 2011

9.30 pagi : tinggalkan bandar muar yang maju tapi masih ada nilai klasik..bye bye muar!

10.00 pagi : singgah di R&R untuk sarapan..oh ye, jumpa kawan lama tyme skola kat arzec, syahidah kat dalam toilet.hahahaha..masing2 ingat muka tapi nama dah lupa..hoho

12.30 tgh ari : sampai di Gunung Lambak Resort, di Kluang, jalan2 di bandar Kluang, terutama di Pacific..

3.00 ptg : check in Gunung Lambak Resort. chalet kat atas bukit,juga merupakan taman rekreasi awam, ada air terjun di puncak gunung, dan ada jambatan gantung..

5.00 ptg : mandi kat kolam renang.(tapi aku dan ibu tak mandi gara2 kolam renang nye cetek, hanya ayah      dan adik yang turun sebab masuk kolam tuh kena bayar..

6.00 ptg :mandi lah bagai..

8.00 malam : pergi ke rumah pak cik isa, kawan lama ayah waktu dok di KL, tyme muda2 dulu..huhu..dijamu nasi putih dan lauk pauk yang simple tapi sedap. kemudian,tgk prlwnn bola malaysia menentang indonesia, sebab chalet kteowg takde siaran tv1..

11.00 malam : balik ke chalet dan tid0.........................................


sempat bergambar di R&R...

ibu dan adik..

27 Disember 2011

9.00 pagi : check out dari Gunung Lambak, Kluang..singgah makan laksa j0hor yang sekian lama aku mengidam..hahahaha..then, terus gerak balik ke Selangor.

1.30 tgh ari : sampai Selangor.


tak jadi mandi kolam,so tangkap gambar jelah.huhu

inilah ibu dan ayah saya..(+_*)

bergambar sebelum pulang.sebenarnya, banyak lagi gambar..huhu

inilah laksa johor yang kami sekeluarga makan pagi tuh.
bubye Johor! see you again! (+_*)













1 comment:

eazyhusna said...

hahha...wahh hapy la dieee...
thanks..sbb smpat gak wish birthday..hehehe