Sunday, November 7, 2010

terharu,seronok, dan macam2 lagi..

malam kelmarin, tanggal 5 November aku kol kawan rapat aku, or should i say, one of my best friends too?
ok.let me introduce who he is..he is  Ahmad Sauffi Al-Mubarak b. Azman...
at first, niat aku just nak tanya khabar n nak taw sama ada umah die dilanda banjir ke tak?but then the conversation become more interesting...we talk about the differences about boys and girls, men and women or to make it short, gender differences...
and then, we share about dugaan yang menimpa family kami..rupanya, dulu ada orang telah 'mengenakan' parents die..ak lak, cter psl tyme ayah ak operate jantung..akhirnya, kami uat kesimpulan, waktu tuh, memang kite rasa susah sangat dan rasa cam dah tak leh tanggung musibah or dugaan hidup yang Allah timpakan tyme tuh..tapi akhirnya kami berjaya mengharunginya..
yelah, kan Allah ada berfirman yang Dia tak akan menguji hambaNya melebihi daya dan upaya hambaNya untuk mengharunginya...dan lagu yang sedang berkumandang dalam blog nie,( Insyaallah-Maher Zain) sangat2 menyentuh perasaan kami dan kami akan hiba tiap kali dengar lagu nie,lebih2 bler dengar sorang2..sebab apa???sebab lagu nie ada kaitan dengan perasaan kami tyme ujian hidup yang telah Allah ciptakan terhadap kami,beberapa tahun dahulu..biarpun kisahnya tak sama, tapi tanggungjawab yang kami pikul,adalah sama..aku dan die merupakan anak sulung dalam famili masing2...can u imagine what are we gonna to do if our parents are not around anymore???taw tak tanggungjawab kami terhadap famili sangat berat????

dan yang membuatkan aku lebih terharu, rupa-rupanya dia dan sahabat ku, Mohd Arif Hakimi bin Ahmad sangat sangat sangat memahami aku,dorang jumpa 'blind area' of me..(dah masuk teori Johari Windows lak!)..huhu..dorang taw, yang skunk nie aku lebih cepat emo and touching,compare tyme skola dulu...dan dorang taw, aku akan anggap masalah dorang, akan jadi masalah aku wlaupn sebenarnya  tak..sbb tuh, kadang2 dorang,terutama Arif, akn cuba tak share problem dengan aku..alasannya, tak nak susahkan aku!memang lah aku bengang, but bler pkr lek, terharu pn ada...dorang taw apa yang aku rasa, walaupn aku cuba sorokkan..can u  imagine, only from SMS, they can found out my feeling! pendek citer, aku tak leh tipu dorang,tapi dorang takkan paksa aku story n uat donno jer..dorang akan tunggu utk aku cter..thanks ye! tambah mengharukan, Sauffi sanggup menemani aku membaca Yassin dan juga solat hajat jika ayah aku dimasukkan ke wad sekali lagi! terima kasih yang teramat kawan...


Oh ye, aku rasa Sauffi dah banyak berubah, dia pun akui hakikat tuh...dan aku pun begitu..Alhamdulilah..
aku bersyukur aku dah berubah, dari seorang yang ati batu kepada seorang yang agak sensitif..aku mula peka terhadap perasaan orang sekeliling aku dan mula menyayangi insan2 di sisi aku...Alhamdulilah..
dan aku juga sudah ada prinsip hidup aku sendiri..dan InsyaAllah, aku akan pertahankan...aku sedar, tanpa prinsip hidup, orang akan mudah perlekehkan kita dan kita akan hilang harga diri..dan prinsip hidup aku nie disokong oleh Sauffi..malah die hormat ngan orang yang punya prinsip hidup seperti aku..Terima kasih Sauffi!

buat dua insan nie, terima kasih yang tak terhingga! dan ingin aku luahkan di sini, aku, Nur Syamimi Mohd Salim amat menyanyangi kalian, Mohd Arif Hakimi Ahmad dan Ahmad Sauffi Al-Mubarak Azman! semoga kita bertiga akan kekal sebagai kawan karib dunia dan akhirat! Amin.....

No comments: