Sunday, February 6, 2011

resipi kek batik!

actually nie bukan lah original resipi dari saya.
saya dapat resipi nie daripada ibu saya.
beliau pula dapat resipi nie daripada kawan beliau.
so kiranya resipi nie atas resipi.tak paham?uat2 paham jela.huhuhu
sebenarnya,saya tak berapa mahir sangat,namun alhamdulilah percubaan pertama buat kek batik tyme bbq ari tuh menjadi.
dan atas permintaan ramai(padahal classmates jer,huhu),
entry kali nie saya sediakan cara2 buat kek batik.

so. bahan2 yang diperlukan ialah:

1 buku butter.(250gm)
1/2 tin susu pekat tin besar atau kecil (terpulang nak manis atau tak)
250 gm Milo(atau lebih sket)
dan 
30 keping biskut Marie 

cara2 nak buatnye :
1. Patahkan biskut marie tuh kepada 4 bahagian
2. Panaskan dapur.(slow jer eh apinya)
3. Masukkan butter(satu buku terus), kacau sampai cair.
4. Kemudian, masukkan milo dan susu pekat,kacau sampai cair dan sebati.
5. Masukkan biskut yang dah dipatahkan tadi.
6. Kacau hingga sebati
7.Masukkan semua kedalam loyang.
8. Biarkan selama 2 jam (atau lebih sket) ke dalam peti ais.
9. Sedia dihidang.


so kawan2, cubalah resipi nie. senang jer kan? 
Selamat Mencuba! (+_*)

No comments: